Tips och råd

• Vid köp av något av trafikskolans paket och därtill rabatterade priser ska innehållet i detta nyttjas inom rimlig tid. Vid tveksamheter om tidsbehov rekomenderas det att köpa enskilda "enheter" som t.ex. körlektion, teoriutbildning, riskutbildningar.
    Rådgör gärna med trafikskolan.
  • Det ligger i elevens ansvar och intresse att Risk-utbildningarna är inplanerade och genomförda innan kunskapsprovet.
  • Har eleven själv bokat sitt kunskapsprov är det av yttersta vikt att eleven "synkar" detta gentemot trafikskolans köer på riskuutbildningar. Detta för att slippa ombokningar och ekonomiska oenigheter som följd av detta.
  • Bokning av prov genom trafikskolan, sker efter överenskommelse.
  • Börja i tid med din körkortsutbildning. Detta för att undvika tidsnöd i slutet.
  • Räkna med köer och väntetid för Risk-utbildningar och provtider.
  • Tider för riskutbildning 2 (halkbana) bokas utifrån elevens kunskapsnivå och köregenskaper. Rådgör gärna med trafikskolan
  • Om trafikskolan anlitats för bokning av körprov, där eleven INTE (av olika anledningar) upfyller de krav som ställs, förbehåller vi oss rätten av flytta, eller eventuellt avboka provet!
  • Eventuell avbokning av körlektion sker ett dygn innan. Vid för sen avbokning kan du komma att debiteras.